pühapäev, 2. mai 2010

Suurhinge seksiimed

Trükivärske raamat heidab valgust kuulsa pühamehe patuküljele. Mahatma käitus elu lõpus nagu seksuaalkommunist.

Suurte elulooraamatute autori Jad Adamsi uus teos Gandhi: alasti ambitsioon (Naked Ambition) keskendub moodsa India käilakuju biograafia sellele poolele, mis möödus viimati Indias ja oli kummati tulvil sekseksperimente.

TAVALINE INIMENE. Suurmehe rahvuskaaslasele antud intervjuus ütleb inglise ajaloolane, et tahab...
... oma raamatuga Mahatma Mohandas Karamchand Gandhist (1869-1948) tervikpilti luua, püüdmata eriliselt suguelule keskenduda ega seda ka sootuks unustada.
Vt ka autori pressiteadet
Ja lisab:
Ajaloolasel on õigus vaagida elu iga tahku. Eks ütles ja kirjutas Gandhi ise suguelust üldiselt ja isiklikust seksikogemusest mõndagi. Kui Gandhi&Sex oleks tabuteema, siis peaks keeld lasuma ka tervel hulgal tema kirjatöil — kas või India valitsuse välja antud Mahatma Gandhi Kogutud Teostel!
Vt Jad Adamsi intervjuud Sharique N Siddiquiele Zeenews.Comis
Gandhi vastuolu sugueluga algas teatavasti kohe, kui alanud oli, so pärast abiellumist 13-aastase Kasturbaga. Nii võib üht aastast 1885 pärit ülestähendust lugedes näha Gandhi enesejälestust füüsilise vahekorra pärast siis juba 15-aastase abikaasaga, kuna see leidis aset parajasti siis, kui ta isa oli suremas.

Paarkümmend aastat hiljem, pärast nende 5 lapse sündi, 38-aastase mehena andis Mohandas Gandhi aga brahmanivande. Mis peaks tähendama vaimset (vaimuliku) elulaadi ja — nagu hindud sel puhul tavaliselt eeldavad — kasinust kõiges...

ELU KUI KOMMUUNIS? Pärast Kasturba surma ümbritses leskmeest märksa enam naisi kui üksainus ning siis võis Gandhi nõuda neilt alastimassaaži või koosmagamist või ühte kui teist kas järgemööda või ühekorraga. Ta proovinud oma lähemast ümbrusest seega hankida olulisi tähelepanekuid, mille seksuaalsest tähendusest ülemaks pidi saama nende ühiskondlik ja poliitiline tähtsus.

Kaaskond nägi asja sootuks teises valguses ning saavutas nii Gandhi sugueluliste tähelepanekute kui ka nende võimalike järelmite avalikust käibest eemaldamise. Tulemus — seni polnud laiemalt teada midagi muud peale selle, kuis Gandhi enda lähedusse sattunud abielupaare keelitas mitte seksima.

Oma eraktempli Ashrami külastamise ajal soovitas ta nimelt abielumeestel vastupidise tungi puhul taltsutada end külma vanniga. Samas võis vabalt juhtuda, et vooruslikkuse nimel vannis istuva mehe kaasa sattus täies alastuses Mahatma Gandhiga niihästi ihuaset kui erakordset ööd jagama. Suurmehe kirjavahetuses leiame hiljuti ilmunud raamatuga viimaks varjust valguse kätte ulatuvaid tähelepanekuid nagu:
Vinaga magamist võib pidada aasta õnnetuseks. Kõik mis öelda võin, on see, et ta mu ligi oli.
Jad Adams teeb oma teose kangelasele siiski aupakliku kummarduse ja kinnitab, et naiste seksuaalsed ootused ja sensuaalsus ärgitasid Gandhit kiusatusile vastu pannes oma nõrkusi võitma.

Ehk pidas vastu ka tema usk seemnevedeliku imejõudu, mis meenub Gandhi ühest varasemast postulaadist:
Kes eluvedelikku aiva endas talletab, saavutab lakkamatu võimu.
Tunnistagem lõpuks: poliitilised pärijad talletasid Mahatma piisavalt ikooniliselt. Ega me muidu ta inimlikkust nii suureks imeks pane.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Veel üks Gandhi seksiime

Raamatus «Suurhing: Mahatma Gandhi ja India vabadusvõitluse» (Great Soul: Mahatma Gandhi And His Struggle With India) kirjutab selle autor Joseph Lelyveld, et Gandhi jättis oma naise maha ja elas seejärel Lõuna-Aafrikas kokku saksa-juudi arhitekti ja kulturisti Hermann Kallenbachiga. Nende suhe kestis autori väitel 1908–1914.

Mingil põhjusel tõi Kallenbach Gandhile alatasa meelde puuvillavati ja vaseliini, mida Lelyveld seostab ühe võimaliku oletusena Gandhi seksieelsete hügieenimenetlustega. Teisalt kirjutas… «Gandhi (…) Kallenbachile (kord) "kui täielikult sa oled vallutanud mu keha. See on orjastamine ja ühtlasi kättemaks".»

See raamat ei ole päris elulugu ja kindlasti mitte mõeldud algajast Gandhi-huvilisele. Lelyveld eeldab, et lugeja teab Gandhi elukäigu põhijooni, ja kuigi raamat sisaldab kokkuvõtlikku kronoloogiat ning jaguneb abivalmilt Lõuna-Aafrika ja India osadeks, liigub jutustus vabalt edasi-tagasi nii, et mõnikord on raske püsida Gandhi kui suure mõtleja aregu radadel.

Gandhit nimetatakse rutiinselt ikka veel India rahva isaks, kuid on raske näha, mis jääb selle, nagu Lelyveld ütleb, "nimbuse" varju. Gandhi seksi ja lihtviisilise, loomupäraselt ketruva elu käsitusest on Indias ju ammu loobutud. India pole sugugi rahulik ja järjest kaugemal ka Gandhi-meelsest asketismist.

Gandhi oli abielludes vaid 13a vana ja ta naine Kasturbai Makhanj aasta võrra vanem. Nad said 15-aastase kooselu jooksul 4 last. Kuni aastal 1908 Gandhi naisest lahku läks ning Aafrikasse sõitis. Gandhi naasis Indiasse 1915, aasta pärast suhte lõppemist Kallenbachiga.

Fotot Gandhi (istumas vasakul), ühe naiskaaslase ja Kallenbachiga (istub paremal) vt siit:

http://www.fagburn.com/2011/03/gandhi-soul-love.html

… või siit: http://tattletailzz.com/wp-content/uploads/2011/03/article-1370554-0B5D054200000578-946_468x630.jpg